Hvad hedder de to ukendte planter?

Håber I kan hjælpe os, for synes de er rigtig flotte.

Vi glæder os til at høre fra jer.

Lantana camara

Denne flotte plante er almindelig ildkrone. Foto: Johnny Smidt

Asclepias

Denne farverige blomst er en art af silkeplante. Foto: Johnny Smidt

Med venlig hilsen
Johnny Smidt, september 2011

Svar

Den med blomsterne i kompakte skærme og ægformede blade hedder Almindelig Ildkrone, Lantana camara, mens den anden med de løse skærme og de lancetformede blade er en eller anden art af Silkeplante, Asclepias. Desværre er billedet lidt utydeligt, at det ikke er muligt at bestemme, hvilken art der er tale om.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad hedder de to ukendte planter?