Hvad er forskellen på agern og hasselnødder?

Vi så lige et egern med nødder i munden, jeg sagde: »Se egernet med agernet«, men min kæreste sagde: »Det der er altså hasselnødder, ligesom man bruger til Nutella«. Så hvad er forskellen på agern og hasselnødder?

Med venlig hilsen
Viana Christiansen, september 2012

Svar

Agern er »nødderne« på egetræer og ikke spiselige for mennesker, mens hasselnødder kommer fra nøddebuske og er fin menneskeføde. Så ærgerligt, at de er hasselnødderne, den henter. Men den synes måske også, at det er det, som smager bedst.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad er forskellen på agern og hasselnødder?