Hvilket træ er der tale om?

Hvilket træ er der tale om? En tidligere beboer i ejendommen skulle for en del år siden have plantet sit bonsaitræ ud i den fælles have.

Dukkeelm træ

Det flotte træ, som måske er et tidligere bonsaitræ. Foto: Bendt Larsen

dukkeelm blade

Træets blade Foto: Bendt Larsen

Med venlig hilsen
Bendt Larsen, august 2013

Svar

Billederne viser et usædvanligt stort eksemplar af dukke-elm, Ulmus × hollandica ‘Jacqueline Hillier’. Planten er meget langsomt voksende og malerisk i væksten, så det skal nok passe, at det viste individ har været dyrket som bonsai.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvilket træ er der tale om?