Lovage – hvilken plante er det?

Jeg vil gerne vide, hvad ‘Lovage’ er – en suppeurt eller?

Med venlig hilsen
Hans Christian Chistensen, marts 2014

Svar

Lovage er det engelske ord for løvstikke, Levisticum officinale. Den bruges ofte til supper – kaldes ofte for Maggi-urt, men kan bruges til meget andet, f.eks. hakket i salat. Det er en af havens trofaste krydderurter, der kommer igen år efter år.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Lovage – hvilken plante er det?