Dansk navn for teplanten Sideritis scardica?

Hej jeg har købt noget te fra Tyrkiet. Dernede kalder de den ada-te (løst oversat til bjerg-te). På engelsk hedder planten Ironwort, og det latinske navn har jeg »researchet« mig frem til hedder Sideritis scardica. Jeg kunne egentligt godt tænke mig at vide, hvad den hedder på dansk, hvis den har et dansk navn?

Med venlig hilsen
Allan Jensen, maj 2014

Svar

Slægten Sideritis hedder på dansk kortkrone. Derimod har arten Sideritis scardica ikke fået noget navn på dansk.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Dansk navn for teplanten Sideritis scardica?