Hvad hedder denne alien-plante?

Vi er meget nysgerrige for at vide, hvilken plante denne er? Vi har haft haven i 5 år, men det er først i år, den har fået »blomster«.

Det er første gang, at planten blomstrer. Foto: Henrik

Med venlig hilsen
Henrik, juni 2014

Svar

Det er en almindelige dragerod, I har i haven. Den må være hjembragt som knold fra Balkan, Grækenland eller Lilleasien, hvor den vokser vildt. Den er dog blev forvildet mange steder med et tilsvarende klima, f.eks. i adskillige af USAs delstater. Så vær lidt forsigtig med den, og lad den ikke sprede frø.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad hedder denne alien-plante?