Hvad hedder planten med de plettede blade?

Den ukendte plante med de plettede blade og blomst. Foto: Grethe

Kan I mon hjælpe mig med plantens navn? Vi har haft den i haven i flere år, men det er første gang i år, at vi ser den blomstre.

Med venlig hilsen
Grethe, juli 2014

Svar

Plantens navn er plettet arum. Den er i familie med dansk arum og italiensk arum.

Arum tilhører de giftige planter, og især frugterne af de nævnte arum er giftige, og de smukke orangerøde frugter kan se indbydende ud for børn. Men man kan let fjerne frugtstanden, hvis man har småbørn i haven.

I kan læse mere om den i artiklen Plettet arum og Italiensk arum.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad hedder planten med de plettede blade?