Kan den grønne top på jordkastanjer spises?

Billede af mine jordkastanjer. Foto: Ulla Kruse

Er den grønne skærmplante spiselig, eller er det kun de små jordkastanier?

Med venlig hilsen
Ulla Kruse, oktober 2014

Svar

På billedet ligner bladene nærmest persille, men da rodknoldene er korte og ikke en del af hovedroden, kan dette afvises. Desværre kan jeg ikke afgøre helt præcist, hvad det er for en plante, men da rigtigt mange af skærmplanterne er giftige eller tilmed dødeligt giftige, må jeg stærkt fraråde at eksperimentere med at spise af planten!

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Kan den grønne top på jordkastanjer spises?