Findes der er alfabetisk opslagsværk om giftige planter og bær?

Der findes forskellige ukomplette bud på giftige planter i haven og/eller den frie natur, men jeg har ikke været i stand til at finde en så komplet liste som muligt over giftige planter og bær i Danmark? Findes der et opslagsværk i alfabetisk form?

Med venlig hilsen
Jytte Matthiesen, november 2015

Svar

Der er for et års tid siden udkommet et stort opslagsvæk om giftige planter i Danmark. Her er medtaget mere end 100 giftige arter, giftige for mennesker og dyr.

Per Mølgaard: Giftige planter – i naturen, i haven, i køkkenet og på marken. Koustup & Co.

En anden mulighed er Giftlinjens planteliste, som er ordnet alfabetisk.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Findes der er alfabetisk opslagsværk om giftige planter og bær?