Hvad er dette for en stedsegrøn plante?

Denne plante står på Falster på en sommerhusgrund, som er en gammel gård. Her er det en greb, som blev skåret af planten i indkørslen. Men hvad er det for en?

Med venlig hilsen
Bernt Skjoldborg Jensen, januar 2016

Svar

Planten er en laurbær dafne, Daphne laureola.

Du kan læse mere om den på Wikipedia: Laurbær-Dafne

Laurbær dafne er en giftig plante: Severe skin irritation from Spurge Laurel, Daphne laureola

Se billeder af planten på Google

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad er dette for en stedsegrøn plante?