Hvornår kan jeg plante en kejserbusk?

Vi har fået en kejserbusk, Viburnum bod. ‘Charles Lamont’ den 25.oktober. Hvornår kan jeg plante den ud i jorden?

Med venlig hilsen
Annisette, oktober 2008

Svar

Kejserbusk er en løvfældende busk, og her først i november er det løvfald og det mest optimale tidspunkt for plantning af løvfældende træer og buske. Så plant snarest muligt, så planten kan nå at begynde at danne nye rødder, mens jorden endnu er lidt lun.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvornår kan jeg plante en kejserbusk?