Hvad er planten med de stor blade for én?

Jeg har en plante i min have, men vi er meget uenige om, hvad det er for en plante. Se foto nedenfor.

Hyld

Stor flot bladplante Foto: Michael Jakobsen

Med venlig hilsen
Michael Jakobsen, maj 2009

Svar

Hvis man kender planten, er det selvfølgelig let at se, hvad det er, men det ligner jo slet ikke en busk/træ på det her stadie. Men det er faktisk en hyldebusk, som opstammet kan blive til et helt træ med tiden.

Jeg kan på billedet se, at den står ret tæt på muren, så det er problematisk på længere sigt. Vil I gerne have hyldebusken/træet, så flyt den et passende sted hen til efteråret, når bladene er faldet af.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvad er planten med de stor blade for én?