Er der forskel på et busket og et buskads?

Hvad er forskellen på et busket og et buskads?

Med venlig hilsen
Villy Christensen, januar 2010

Svar

Et buskads er en naturligt opstået bevoksning af buske eller eventuelt en
kunstigt skabt beplantning med en tilsvarende sammensætning. Et buskads er
med andre ord det samme som et krat.

Derimod er et busket (af fransk: bosquet) en menneskeskabt beplantning,
der består af buske. Det kan være lutter hjemmehørende buskarter eller en
blanding af hjemmehørende og indførte arter eller sorter.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Er der forskel på et busket og et buskads?