Kan I anbefale en god bog om troldhassel?

Jeg er ved at lave en opgave til min uddannelse om en troldhassel og jeg kan ikke finde nogle steder, hvor det står hvad det er for en slags rod den har. Har i nogle gode forslag til hvilke bøger jeg kan finde gode oplysninger i.

Med venlig hilsen
Stine Nielsen, februar 2003

Svar

Troldhassel er altid podet på en rod af den vildtvoksende Skov-Hassel. Derfor er dens rod = roden på Skov-Hassel. Der findes meget lidt litteratur om de træagtige planters rødder, så derfor følger her et citat fra mine egne »Plantebeskrivelser«, der bruges i undervisningen af anlægsgartnerelever: »Rodnettet består af godt forgrenede hovedrødder, der når både langt ud og dybt ned. De fine rødder ligger lige under jordoverfladen…« Held og lykke med besvarelsen af din opgave!

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan I anbefale en god bog om troldhassel?