Hvor kan jeg finde havtorn?

Kan jeg finde havtorn i Østjylland?

Med venlig hilsen
Bente Zingenberg, september 2011

Svar

Hvis man bruger søgefunktionen på netstedet Danmarks Fugle og Natur kan man finde et udbredelseskort for en art ud fra de registreringer, som aktive naturmennesker har indrapporteret.

En bestemt art kan selvfølgelig findes andre steder end de viste, men det giver et godt fingerpeg om, hvor i Danmarke den kan findes.

Det er vigtigt at kende det botaniske navn for at finde den rigtige art. Jeg går ud fra, at der er almindelig havtorn, Hippophaë rhamnoides, du gerne vil finde.

Se udbredelseskort for almindelig havtorn

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvor kan jeg finde havtorn?