Kan mistelten på et udgået paradisæbletræ reddes?

Jeg har et paradisæbletræ med flere mistelten på. Træet har haft det skidt det sidste års tid pga. flytning og er nu gået helt ud. Kan jeg på nogen måde redde misteltenene? Evt. skære/flytte dem over på et andet æbletræ?

Med venlig hilsen
Marianne Johannesen, januar 2012

Svar

Så vidt jeg er bekendt med, findes der ikke fortilfælde for, at man har reddet en levende mistelten fra et udgået træ (eksempelvis ved podning). Derfor må svaret blive et utvetydigt: Nej, det kan man ikke.

Mistelten er en halvsnylter – du kan læse herom i artiklen Mistelten.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan mistelten på et udgået paradisæbletræ reddes?