Har I nogle forslag til træer der blomster om foråret?

Jeg har nyligt anlagt ca. 20 m² græsplæne som forhave og vil gerne plante 2 træer. Forhaven er mod syd og træerne må ikke blive alt for store. Samtidig vil jeg gerne have noget der blomstre om foråret. Hvad kan jeg plante?

Jeg har lagt 20 cm. muldjord oven på den gamle jord, som nok er tung/leret. Det er en åben forhave, så der er mulighed for blæst, dog er området beskyttet af flere huse.

Med venlig hilsen
Annemette Sørensen, april 2003

Svar

Under de vilkår, som du nævner, kan man f.eks. plante disse træer: Mispel, paradisæble, japansk løn, røn, japansk kirsebær, weichsel, kvæde eller glansmispel. Lån en bog på biblioteket og se selv, hvordan planterne ser ud. Prøv f.eks. med »Havens Planteleksikon 1–2«.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Forhandlerguide

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Har I nogle forslag til træer der blomster om foråret?