Hvad hedder japansk kirsebær med hvide blomster?

Hvis man gerne vil have en Prunus shirotae, som får et hængende look og med de hvide blomster. Hvad skal den hedde, når jeg bestiller den? Altså udover Prunus shirotae.

Med venlig hilsen
Vibeke, marts 2015

Svar

Den japanske kirsebær du efterspøger, hedder Prunus serrulata ‘Shirotae’.

Prunus serrulata ‘Shirotae’ er et ret lille træ med udbredte grene og svagt hængende smågrene. Blomsterne er hængende og hvide.

Der findes en stærkt hængende japansk kirsebær, men den har lyserode blomster. Den hedder Prunus serrulata ‘Kiko-shidare-sakura’.

Med venlig hilsen
Lene Palmer
Selvstændig havearkitekt, Havearkitekt Lene Palmer

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvad hedder japansk kirsebær med hvide blomster?