Hvornår skyder de nyplantede artitektens trøst?

Vi købte i efteråret 18 stk. arkitektens trøst og plantede dem ud. Vi venter spændt på skud men er i tvivl om, hvornår der kommer knopper/blade. De ser fuldstændig døde ud.

Med venlig hilsen
Yvonne Harking, marts 2015

Svar

I skal bare have tålmodighed lidt endnu, de ligner pinde nu. Arkitektens trøst skal nok komme, det er noget af det mest livskraftige. Jeg ved ikke nøjagtig, hvornår den skyder, men så vidt jeg husker ret sent. Da planterne er nyplantede, så husk at tjekke, at de ikke mangler vand. Arkitektens trøst er i øvrigt ret tørketålende, når den først er etableret.

Jeg synes at det er ret modigt at plante 18 stk arkitektens trøst. De kan dække en hel have med lange lianer, som kan blive op til 20 m lange. Jeg havde engang én i et højt gammelt æbletræ, den var fuldstændig ustyrlig, men flot og frodig og voksede helt op i toppen af æbletræet.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvornår skyder de nyplantede artitektens trøst?