Kan man spise bladene på kirsebærlaurbær?

Kan man spise bladene fra en kirsebærlaurbærbusk eller -træ?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Mariane Nielsen, april 2015

Svar

Der er meget forvirring omkring navne med laurbær.

Der er ikke noget, der hedder kirsebærlaurbær.

Det er kun laurbærblade, man kan spise. Så vær sikker på, at det er et ægte laurbær, Laurus nobilis du køber, hvis du vil være selvforsynende med laurbærblade. Laurbær kan normalt ikke klare at vokse på friland, men skal ind om vinteren og stå nogenlunde frostfrit.

Laurbærkirsebær er en prydbusk, hvor især bær og blade er giftige

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan man spise bladene på kirsebærlaurbær?