Kan de sorte bær spises – eller er de giftige?

Hvad hedder dette bær og kan de spises? De vokser nær en østvendt husmur.

Kermesbær

De glinsende sorte bær. Foto: Sofie

Med venlig hilsen
Sofie, september 2015

Svar

Dine sorte bær er Kermesbær. Bærrene skal du ikke spise, da de er giftige for mennesker, mens fuglene kan spise dem. De indholder et kraftigt farvende stof, så fugleklatter efter et måltid kermesbær er helt lilla.

Kermesbær kan bruges som prydplante i haven, og der er flere arter. Læs mere om planten og se billeder i artiklen Kermesbær

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

  • Kermesbær
    Artikler: Prydhaven > Blomster > Stauder

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan de sorte bær spises – eller er de giftige?