Er vores blåregn døende?

For 15 måneder siden tilflyttede vi en ny bolig med en stor blåregn på en sydvendt mur. Vi klippede de gamle frøstande af planten efter blomstringen sidste år (efter råd fra tidl. ejer). Nu ser træet uendelig træt ud- blomsterstandene folder sig ikke rigtigt ud og enkelte visner. der er stort set ingen blade på træet ej heller knopper. Vi har vandet og gødet i panik! Hvad kan vi gøre? Vi ved at blåregnen er ca. 17 år gammel.

Med venlig hilsen
Gitte Tange, maj 2016

Svar

Det er fint at vande, helst meget vand på en gang og vent så et stykke tid, men I skal være sikker på at vandet kan trænge væk. I må endelig ikke overgøde, det bedste er en grov kompost, jeg ville også forsøge med en kalkning til vinter. Lad endelig være med at klippe i planten…vær derefter tålmodig.

Det kan også være virus eller svamp…så send evt. et nærbillede af bladene.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Er vores blåregn døende?