Kan jeg spise frugten på min pilebladet pære, pyrus salicifolia?

Jeg har for flere år siden plantet dette smukke »Nordens oliven træ«. Det pryder min lille have og jeg nyder den lette bladvækst.

Har i år fået rigtignmange små pærer.

Kan jeg bruge den til noget. De er extremt bitre, kan man lave snaps på dem, kan de f.eks syltes, eller laves til gele?

Med venlig hilsen
Ingrid Dahlrot, oktober 2016

Svar

Der er rigtig meget frugt i år, også hos dig kan jeg høre. De små pære på træerne er ikke rigtig brugbare, desværre. Der er kun at lade dem hænge og nyde dem, jeg er sikker på at der er dyr i haven der godt kan få lidt ud af dem.

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan jeg spise frugten på min pilebladet pære, pyrus salicifolia?