Findes der træer og buske, der ikke kræver pasning?

Jeg vil gerne være med til at plante buske og træer på et offentlig areal. Det vil vær fint, at der i perioder er noget at plukke, og det der ikke bliver spist af mennesker, skal fugle og dyr nok tage sig af. MEN det skal være buske og træer, der ikke kræver megen pasning, såsom klipning m.m.

Hvilke sorter skal jeg vælge. De skal være robuste.

Med venlig hilsen
Erik Jensen, november 2017

Svar

Det lyder som et rigtig spændende projekt. Det er svært at vejlede dig når jeg ikke ved noget om hverken jordforhold eller vind og fx saltpåvirkning. Men skal jeg sådan lige hive noget op af hatten kunne det være hassel, tjørn, mirabelle, hyld – de er alle meget robuste, fås til ret små penge og kan klare det meste. Men alt skal passes, især i starten.

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Findes der træer og buske, der ikke kræver pasning?