Hvordan bekæmpes poppelskurv?

Vi har 5–6 store poppeltræer i haven, hvor næsten alle bladene og små skud er visnet og blevet nærmest lidt sorte. Vi har undersøgt det lidt, og er nået frem til, at det sandsynligvis er poppelskurv. Har vi ret, og kan vi gøre noget for at bekæmpe det.

Med venlig hilsen
John Blaabjerg Pedersen, juni 2003

Svar

Du har ret, men du kan desværre ikke gøre meget andet end at være omhyggelig med at fjerne de angrebne blade, når de falder ned. Til efteråret kan du så supplere med at fjerne alle skud, som er døde, eller som har de karakteristiske sår efter skurv.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvordan bekæmpes poppelskurv?