Hvordan fjerner jeg mos fra grenene?

Vi har fået mos på grenene og stammen på vores naurhæk i kolonihaverne. Hvordan kan vi fjerne det? På forhånd tak for svaret.

Med venlig hilsen
Rita Larsen, september 2003

Svar

Mos vokser på klipper, hustage, stammer og grene som epifyt. Det bruger altså de andre ting som voksested, men de trænger ikke ind i dem, og det ødelægger ikke noget. Derfor er det slet ikke sikkert, at det er nødvendigt at fjerne mosset fra stammer og grene.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvordan fjerner jeg mos fra grenene?