Hvorfor er grenene gråhvide på min mahonia?

Min mahonia blomster fint med gule blomster her i maj, men hvorfor er grenene gråhvide?

Med venlig hilsen
Karen Kristensen, maj 2005

Svar

Din mahonia fejler ikke noget. Jeg var lige en tur i Peter Hansens Botaniske Have på Lolland i pinsen og tog ved den lejlighed det her billede af en Mahonia med grålige grene. Busken var i øvrigt stor, flot og meget blomsterrig, men det var de flere år gamle grene, der var grålige. Måske er det derfor, at du pludselig oplever de grå grene.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvorfor er grenene gråhvide på min mahonia?