Kan min Red Robin vokse i Danmark?

Jeg er flyttet til Danmark fra England, og var glad for, at jeg måtte tage mine terrassepotter med. Jeg har nu plantet to opstammede Red Robin, Photinia fraseri, ud i min fynske have, og idag har jeg så været på planteskolen, hvor de sagde, at mine små træer overhovedet ikke kan overvintre i Danmark. Er der ikke bare en lille chance?

Med venlig hilsen
Susanne Brabech, september 2005

Svar

Jo der er bestemt en mulighed. Hvis du lader dem stå i potter, så skal de ind i en havestue eller et drivhus. Du kan også have dem udendørs. Plant dem, hvor der er et godt dræn. Der må ikke stå vand om vinteren. Og plant, hvor der også er beskyttet mod vind. Der er flere steder, hvor Photinia fraseri har klaret sig o.k. i Danmark.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan min Red Robin vokse i Danmark?