Hvordan fjernes en træstub?

Hvordan fjerner jeg træstubbe?

Med venlig hilsen
Bitten Slot, august 2002

Svar

Træstubbe (træstød) fjernes lettest ved hjælp af en stubfræser, der kan lejes i byggemarked eller havecenter. Ellers må stubben graves fri og så enten fjernes eller undermineres og derefter tildækkes helt med jord. Vær opmærksom på, at der under alle omstændigheder vil opstå svampekolonier i jorden i forbindelse med at rødder og stub nedbrydes naturligt. Dette viser sig i form af paddehatte (svampenes frugtlegemer) på jordoverfladen. Disse svampe hverken skal eller kan bekæmpes.

Med venlig hilsen
Henrik Ahlmann
Økologisk Havebrugskonsulent

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvordan fjernes en træstub?