Hvordan slår man træstød ihjel?

Jeg har været nødt til at fælde nogle alt for store træer i min kolonihave – men de har det med at »ignorere« det – de skyder nedefra. Hvordan får jeg gjort en ende på det?

Med venlig hilsen
Lars Behrmann, august 2002

Svar

For nu at undgå alle husrådene om syre og salt i borede huller (for slet ikke at nævne diverse ukrudtsmidler) får du et simpelt og effektivt råd, som er helt giftfrit: Træk en sort plasticsæk ned over stubben og dæk den eventuelt med jord eller sand. To år senere er stubben aldeles død og sækken helt fyldt med lange, tynde og visne skud. Hvis stubben er for stor, kan man i stedet for sækken bruge et passende stort stykke sort plastfolie. Det vigtige er, at folien er sort, og at den slutter helt tæt omkring stubben.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvordan slår man træstød ihjel?