Kan jeg flytte mit valnøddetræ?

Der står et ca 2½ meter højt valnøddetræ meget tæt på min husmur. Det bærer nødder i år for første gang. Jeg vil gerne flytte det om i haven, så det får bedre vækstbetingelser. Alternativt må jeg fælde det i løbet af nogle år, når det bliver for stort.

Hvornår er det bedst at flytte træet? Og er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på mht. flytning og ny placering?

Med venlig hilsen
Sanne Møller, september 2006

Svar

Det bedste tidspunkt at flytte træet er november måned, efter at de sidste blade er faldet af. Jeg ville prøve at få så megen klump med som muligt. Du kan læse mere herom i artiklen Flytning af større træer.

Med venlig hilsen
Lars Holmboe Westergaard
Hortonom, Westergaards Planteskole

Kommentarer

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan jeg flytte mit valnøddetræ?