Hvordan ser træet Stewartia pseudocamellia ud?

Jeg har læst om Stewartia pseudocamellia i »Alt om Haven« og blev meget interesseret, da jeg i et stykke tid har søgt efter træer som dette, der både kan være interessante og smukke sommer og efterår. Jeg kunne forstå, at det også har en smuk vækstform og fik smukke høstfarver, hvilket er særdeles vigtigt for mig, da jeg planlægger at plante 2 stk. ca. 6 meter fra mit hus, hvorfra jeg vil kunne se ud på dem året rundt.

Er der mulighed for at vise et billede af et sådan træ, hvor man ser hele træet, og ikke kun nærbillede af blade og blomster, da det ville gøre det så meget nemmere at vurdere dets egnethed på den placering, jeg har i tankerne? I så fald vil jeg blive meget taknemmelig og vil også kontakte Assens planteskole, som jeg kan se, I anbefaler som mulig leverandør, for at forhøre mig, om de skulle have nogle eksemplarer.

Med venlig hilsen
Kirsten Thorndal, april 2007

Svar

Jeg kan forstå, at du har læst Sten Porses svar på spørgsmålet Trives Stewartia pseudocamellia i Danmark?. Til svaret er der fotos af blomst og den specielle bark.

Det er småt med billeder af træet som helhed. Jeg har dog fundet et par netsider med billeder af et ikke fuldvoksent træ og nogle detaljer som en stamme, men ellers er det mest blomster og bark, som der er fotos af.Se billeder her:

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvordan ser træet Stewartia pseudocamellia ud?