Hvad hedder det smukke blomstrende træ?

Kan I oplyse os om navnet på denne busk/træ. Den står udenfor vores vindue her på Frederikssund Hospital til stor glæde for patienterne – men vi kan ikke besvare deres spørgsmål om træets navn.

magnolia

Et meget smukt træ – men hvilken art er det? Foto: Anne Enevoldsen

Med venlig hilsen
Anne Enevoldsen og Hanne Nielsen, Sygeplejersker på Frederikssund Hospital., april 2007

Svar

Vi har svært ved nøjagtig at bestemme den. Men det ligner jo meget en eller andet stjernemagnolie – Magnolia kobus eller Magnolia stellata. Hvis vi skal komme det nærmere, kræver det et bedre billede af en enkelt blomst og et blad.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvad hedder det smukke blomstrende træ?