Er der flest vitaminer i kartofler kogt med skræl?

Er det en skrøne, at kartoflens vitaminer sidder i skrællen, og at man derfor ikke skal skrælle sine kartofler?

Med venlig hilsen
Flemming Lauritsen, januar 2008

Svar

I følge hjemmesiden Kartofler.dk er det bedst at beholde skrællen på under kogning, da skrællen forhindrer, at vitaminerne forsvinder ud i kogevandet. Det er B og C vitaminer, som er vandopløselige, og som man mister ved kogningen.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Diverse > Er der flest vitaminer i kartofler kogt med skræl?