Kan jeg få argumenter mod brug af klorin?

Min nabo bruger klorin til snart sagt alle opgaver i have og hus. Jeg mangler argumenter for at få ham til at stoppe dette overforbrug.

Kan I som eksperter give mig bedre kort på hånden?

Med venlig hilsen
Karen Sundahl, april 2012

Svar

Klorin eller natriumhypoklorit, som det også hedder, blev allerede frarådet i år 2000.

Se argumenterne i Miljøstyrelsens rapport.

Se flere argumenter i artiklen Klor hører ikke hjemme i husholdningerne.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Diverse > Kan jeg få argumenter mod brug af klorin?