Hvordan kommer jeg af med svampene i flisen?

Jeg har svampe i mit bed med flis. Bedet blev anlagt sidste forår. Der er højbede til køkkenhave og i havegangene har vi lagt flis for at holde det fri for ukrudt. Det har også virket godt men nu er derkommet svampe op over det hele hvad kan man gøre ved dem? Kan man sprøjte dem?

Med venlig hilsen
Mette, maj 2003

Svar

Svampene nedbryder træet ganske naturligt og kan ikke undgås. Det samme ses efter fældning af træer, når rødderne nedbrydes. At forgifte jorden med sprøjtning er et overgreb på naturen, jorden og grundvandet, så den anbefaling får du ikke her på Havenyt.dk. Du må acceptere naturens måde at rydde op efter sig selv på.

Med venlig hilsen
Henrik Ahlmann
Økologisk Havebrugskonsulent

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Diverse > Hvordan kommer jeg af med svampene i flisen?