Kan I anbefale en god bog om naturhaver?

Kan I anbefale mig en god bog om naturhaver?

Med venlig hilsen
Grete Larsen, juni 2005

Svar

Her er et par forslag:

  • Jens Thejsen: Den vilde Have. Gyldendal 2009. Det her må være første valg, hvis man interesserer sig for naturhaver.
  • Nöel Kingsbury: Den naturlige staudehave. Nyt Nordisk Forlag. 1997. En meget flot bog med inspirernde fotos og gode plantelister.
  • Patrick Whitefield: How to make a forest garden. Permanent Publications. 1988. En meget inspirerende bog om at lave en skovhave med spiselige planter. Forfatteren er permakulturel designer og lærer. ISBN 1 85623 008 2.
  • Piet Outdolf og Henk Gerritsen: Drømmeplanter til den naturlige have. Aschehoug. 2005. Her fokuseres på bestemte sorter, som nok ikke alle kan fås i danske planteskoler.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Diverse > Kan I anbefale en god bog om naturhaver?