Hvilke buske og blomster skal jeg vælge til en legeplads?

Jeg skal som dagplejer indrette en legeplads til børn fra 0–3 år og er i den sammenhæng meget i tvivl om hvilke blomster og buske der er egnet til formålet. (giftfri). Det er vigtigt for mig, at der kan komme en masse gode oplevelser med farve og duft, samt skygge til børnenes hverdag.

Kan I hjælpe mig med nogle forslag?

Med venlig hilsen
Katja, marts 2007

Svar

Landsforeningen Praktisk Økologi har her til foråret udgivet et temanummer om Børn og haveliv. Her kan du hente mange gode ideer til din legeplads. Her er også omtale af gode planter og ikke mindst, hvordan man giver børn gode have- og naturoplevelser.

Du kan gratis bestille en pdf af temanummeret, som var så populært, at der ikke er flere i papirudgave.

Bestil temanummeret Børn og haveliv.

Se også liste over Giftige planter, som du kan bruge til at checke, at du ikke planter nogle af de giftige.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Diverse > Hvilke buske og blomster skal jeg vælge til en legeplads?