Kan jeg sætte mit drivhus i skygge?

Kan jeg sætte et drivhus bag nordsiden af mit hus og forvente vækst? Der vil være fuld sol fra 14–17 og halv sol en time før og efter.

Med venlig hilsen
Marianne Lind, marts 2017

Svar

Jeg ville forsøge at finde et mere solrigt sted til dit drivhus.

Selvfølgelig vil der kunne vokse noget, men det vil ikke være velegnet til de drivhusplanter, som vi normalt går efter at dyrke som tomater, chili og agurk. De kræver sol mange flere timer om dagen for at vokse optimalt. Det kommer også an på, hvor tæt det vil stå på huset, om huset tager lyset. Det handler jo ikke kun om solskin.Du kan forsøge at dyrke et tomatbed på stedet i år med frilandstomater og se, om de kan trives på stedet.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Vansta Trädgård Scandinavia

REALISERE DIN DRIVHUS DRØM!

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Kan jeg sætte mit drivhus i skygge?