Hvad er reglerne for at have høns i en parcelhushave?

Jeg påtænker at få høns. Kun 4–5 høner og ingen hane. Hvad er reglerne for at have høns i en parcelhushave? Er der nogle forhold man skal tage højde for?

Med venlig hilsen
Søren Østergaard, april 2003

Svar

Reglerne for at holde høns er fastlagt af kommunen og/eller af grundejerforeningen. Nogle steder er haner decideret forbudt, andre steder må han ikke lukkes ud før kl. 8. Spørg kommunens tekniske forvaltning og konsulter din grundejerfornings regler. Men det sjoveste er at prøve at holde hane og se hvad der sker. Det kunne jo være der ikke er nogen der klager. Og gør de det kan man jo hugge hovedet af ham og putte ham i gryden og invitere klageren til middag.

Med venlig hilsen
Per Kølster
Agronom, KØLSTER malt og øl

Kommentarer

Forhandlerguide

Vildtremisen.dk

Bedre levested for vildt, fugle,insekter

Rosenbud

Tilbehør til din høne,

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Dyr i haven > Hvad er reglerne for at have høns i en parcelhushave?