Er det havesnegle med hus, der æder bladene på akacietræ?

Vi er en lille ejerforening, som igennem de sidste par år har plantet 3 kugleakacietræer. I går opdagede jeg til min skræk, der ikke var mange blade på det ene, ved nærmere eftersyn, sad der en masse sneglehuse i træet, der var ikke mindre end 8 stk. Kan det være det er dem, der spiser bladene på vores træ.

Håber I kan hjælpe os.

Med venlig hilsen
Jane Lærke, Ejerforeningen Søparken, Grenå, maj 2014

Svar

Det er meget almindeligt, at snegle søger opad, når de forventer en pause med tør luft. Derfor er det blot et tilfældigt sammenfald, at du finder sneglene på træet.

Havesnegle på vin

Her holder et par havesnegle træf på en vinplante. Foto: Karna Maj

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Forhandlerguide

Vildtremisen.dk

Bedre levested for vildt, fugle,insekter

Rosenbud

Tilbehør til din høne,

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Dyr i haven > Er det havesnegle med hus, der æder bladene på akacietræ?