Hvorfor vil mine moskusænder vil ikke ud?

Hej! Jeg har for et par måneder anskaffet mig tre moskusænder, en andrik og to damer. De har et gammelt stort hønsehus at bo i med vandbad, halm og mad. Og da de havde været inde nogle dage lukkede jeg op så de kunne gå ud i gården, planen er at de skal gå frit og spise snegle. Men de går stadig ikke ud! De står bare i huset hele dagen. Jeg har prøvet at hjælpe dem ud stille og roligt, men de vil helst blive inde i huset. Hvad skal jeg gøre?

Med venlig hilsen
Dorte Tortzen, marts 2017

Svar

Jeg kan da godt forstå at ænderne ikke vil gå ud, når alle de gode sager er indenfor! Jeg vil foreslå at vandbad og mad flyttes udenfor. Det skal selvfølgelig være overdækket og her kan et havebord eller lignende være fint som »tag« over vand + mad. De må også gerne få grønt udenfor og det vil de også gerne tage. Vores ænder står foran drivhuset når der luges derinde og venter forventningsfuldt på det som ryger ud af døren. Foder og vand udenfor huset, så skal de nok finde ud af at der er mange gode sager i haven og flytte sig efter dem

Med venlig hilsen
Finn Jensen
http://fjerkrae.dk

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rosenbud

Tilbehør til din høne,

Vildtremisen.dk

Bedre levested for vildt, fugle,insekter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Dyr i haven > Hvorfor vil mine moskusænder vil ikke ud?