Hvem spiser mine tulipaner?

Hvem er det mon, der æder mine nye tulipaner, nogle er gnavet ned til løget, medens andre er hevet op med løg og derefter spist bladene?

Med venlig hilsen
Michael Krull, marts 2017

Svar

Jeg tror det er rådyr du har haft på besøg. Jeg har selv lavet en opgave med en masse stauder, hvor rådyrene kom ind hver aften og hev alle de nyplantede planter op. Det var noget af et trist syn at komme til næste morgen. Rådyr er meget glade for tulipaner, det er vist det rene slik for dem.

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rosenbud

Tilbehør til din høne,

Vildtremisen.dk

Bedre levested for vildt, fugle,insekter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Dyr i haven > Hvem spiser mine tulipaner?