Må vi tegne på vores vinbjergsnegle?

Vi er fornylig flyttet ind på vores drømmegård, og det viser sig, at vi har den mest fantastiske bestand af vinbjergsnegle på matriklen :-)
Store, flotte og velnærede basser i alle farver fra brun, grå til kridhvid, et hurtigt gæt siger i nærheden af 80–100 stk.

Vi synes, at det er lidt interessant at iagttage dem og følge dem, så man også kan se, om de samme snegle dukker op år efter år, så vi ville gerne mærke dem med tal.

MEN kan vi skade sneglene ved at skrive et tal på huset med en sprit tusch?

Med venlig hilsen
Rikke Bohde, maj 2017

Svar

Jeg har ikke erfaring med at skrive på sneglehuse, men jeg føler mig overbevist om, at det ikke vil skade en vinbjergsnegl, hvis man skriver på dens hus med en spritpen.

Folk, der opdrætter landskildpadder, mærker ofte de små unger (med et skjold nogenlunde på størrelse med en vinbjergsnegl) med neglelak i forskellige farver, og det skader heller ikke de helt små skildpadder, endskønt de har et relativt blødt skjold.

Med venlig hilsen
Henrik Bringsøe
Fugle og natur

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rosenbud

Tilbehør til din høne,

Vildtremisen.dk

Bedre levested for vildt, fugle,insekter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Dyr i haven > Må vi tegne på vores vinbjergsnegle?