Hvordan får vi pindsvin i haven?

Vi har temmelig mange snegle og ville gerne invitere nogle pindsvin til at komme og æde nogle af dem – og vores børn på 3 og 5 har aldrig set et levende pindsvin! Vi har allerede kvasbunker liggende et par steder. Er der andet, vi kan gøre for at lokke pindsvin til?

Med venlig hilsen
Anne Marie Marckmann, oktober 2006

Svar

Det er dejligt, at I lader kvasbunker ligge så et evt. hjemløst pindsvin kan flytte ind. Har I mon snakket med naboer/genboer om de evt. har set pindsvin i området? Her tænker jeg også på trafikdræbte? Som regel er der en grund til. at der ikke lever pindsvin i visse områder, også selvom der tilsyneladende er føde nok. Veltrimmede haver kan være en af årsagerne.

Med venlig hilsen
Kirsten Van Oosterhout
Rådgivende pindsvineplejer, Foreningen Pindsvinehjælpen (ophørt)

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Vildtremisen.dk

Bedre levested for vildt, fugle,insekter

Rosenbud

Tilbehør til din høne,

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Dyr i haven > Hvordan får vi pindsvin i haven?