Kan man så mandler?

Jeg har nogle mandler, der stadig ligger i skallen. Kan jeg putte dem i jord og få noget ud af det? I givet fald er der så en særlig fremgangsmåde?

Med venlig hilsen
Kjeld Lundorf, december 2007

Svar

Vores ekspert på eksotiske planter Jens Michael Gundersen, har ingen erfaring hermed, men han mener at de antagelig skal sås som andre nødder.

I forum er der en debat om mandeltræer – her fortælles i indlæg 7 om en metode til at så mandel, som har virket i praksis. Den kan du jo prøve, hvis det ikke lykkes bare at så i en potte.

Når der ikke kan findes en sikker såvejledning, så er det altid en god ide at prøve at så i flere omgange eller med forskellige metoder.

Hvis du er heldige, er der måske andre, som kommer med deres erfaring på området i en kommentar til dette svar.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

Naturplanteskolen

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > Kan man så mandler?