Hvordan formerer liljekonval sig?

Hvordan formerer Liljekonval, Convallaria majalis, sig? Er det ved hjælp af jordstængel, eller er det ved hjælp af frø. Kan virkelig ikke blive klog på det.

Med venlig hilsen
Johnni Struk, januar 2012

Svar

Svaret er let, for den kan både formere sig vegetativt, dvs. ved vækst i jordstænglen, og generativt, dvs. ved hjælp af de meget giftige, røde bær.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

Naturplanteskolen

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > Hvordan formerer liljekonval sig?