Hvor kan man købe frø af græskar til syltning?

Min svigermor laver meget syltetøj, sylter asier og agurker og indtil sidste år syltede hun også græskar, men hun kan ikke få græskarkernerne mere. Alle, hun har spurgt, siger, at det kun er de store orange græskar folk vil have, så hun kan ikke få de andre.

Kan det virkelig passe? Hvis ikke, hvor kan hun så købe dem?

Med venlig hilsen
Pia Ingeman Rosenqvist, april 2013

Svar

Det er bestemt ikke rigtigt, at man kun kan få frø til de store orange græskar, som bruges til Halloween græskar, og i øvrigt ikke er særligt interessante spisemæssigt.

Nu skriver du ikke, hvilken sort eller sorter, hun leder efter. Men hvis du går ind i vores forhandlerguide under frø og løg, har de fleste af frøfirmaerne, der sælger grønsagsfrø, flere slags græskar, og nogle af dem endda rigtig mange sorter.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

Naturplanteskolen

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > Hvor kan man købe frø af græskar til syltning?