Frø til opformering af egne æblegrundstammer?

Jeg vil gerne lave mine egne æblegrundstammer. Men hvilke frø er bedst at bruge? Jeg har frosset nogle æblekerner ned fra nogle vilde æbletræer. Jeg har også nogle frosne æblekerner fra to meget gamle æbletræer, der står i haven, et spiseæbletræ og et madæbletræ. Det gør ikke noget, at træerne bliver store, da jeg har en stor have. Hvilke af disse frø tror du er bedst?

Med venlig hilsen
Ulf, marts 2014

Svar

Så bare det hele – det dur alt sammen, for uanset hvad der bruges, bliver det til vilde æbler, og det er krydsninger alt sammen.

De er gode at pode på alle sammen, men elendige til både hegnstræer og som egentlige æbletræer.

Med venlig hilsen
Boi Jensen
Podemester, De gamle sorter

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > Frø til opformering af egne æblegrundstammer?