Hvordan stiklingeformerer man lavendler?

Har hørt at lavendel kan formeres ved stiklinger. Hvis dette er rigtig, hvordan gør man det og hvilket udstyr må man have?

Med venlig hilsen
Louise Andersen, maj 2006

Svar

Det er faktisk meget let at stiklingeformere lavendler, hvis man kender metoden. Og der er faktisk lige nu her sidst i maj at der er ved at være nye skud på lavendlerne, som du kan bruge til at stikke.

Du kan her på Havenyt.dk finde to artikler om, hvordan du gør. Den ene er endda en trin for trin-vejledning netop om at stikke lavendler:

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > Hvordan stiklingeformerer man lavendler?